Rabu, 14 Maret 2012

air mata ini hanya untukMu Ya Ilahi..


ya Ilahi,
diri ini terasa lemah tidak terdaya menanggung rasa yang menduga..
pedih menular dalam hati kecil ini..
dia mendustai cinta yang ku anggap suci..
dia mendustai janji-janji yang ditaburi..
menitik air mata tika ku cuba memahami..
apakah ini bermakna aku tidak tercipta dari tulang rusuknya yg selama ini ku kasihi?

Ya Ilahi..
ampunkan diri ini kerna menangis demi lelaki..
ampunkan diri ini kerna menagih cinta insani..
bantulah aku dalam penyerahan jiwa dan raga ku hanya buatMu, ya Rabbi..
bantulah aku untuk hidup hanya untuk Mu dan keluarga yang di cintai..
bukan buat insan bernama lelaki..
lebih-lebih lagi dia yang pernah menyakiti..
izinkan aku terus hidup bersendiri Ya Rabbul Izzati..
izinkan aku hidup hanya bertunjangkan matlamat mengejar keredhaan Mu yang di impi..
calonkan lah aku sebagai bidadari syurgawi..

Ya Allah , Ya Rahim..
sesungguhnya hanya Engkau yang Maha Mengasihi..
hanya Engkau yang Maha Memahami isi hati ini..
redhailah perjalanan hidupku walau ku terpaksa sendiri..
redhailah perjalanan hidupku ini tanpa lelaki..
izinkan ku menolak tepi kehendak fitrahku sendiri..
pengorbanan ini tulus ku ikrarkan buat Mu Ya Ilahi..
tak ingin lagi ku terjatuh di sakiti..
biarkan aku terus berbakti kepada keluarga yang lebih menyayangi..
juga agama yang memerlukan diri ini..

Ya Ilahi..
disaat hati ini tergores dilukai oleh insani..
daku tersedar cinta Mu yang tak pernah melukai..
di saat hati ini di tusuk sembilu kasih lelaki..
daku tersedar bahawa selama ini daku leka mengulit mimpi..
izinkan daku untuk mencintaiMu setulus hati..
andai ku harus mati, biarkan cinta ini terus menemani..
izinkan rindu ini hanya buatMu dan Rasul Mu, Ya Rabbi..
izinkan cinta ini hanya buat agama , keluarga dan para saudari..
tak ingin lagi ku menangis kerna lelaki..
biarlah air mata ini hanya untukMu Ya Ilahi

Tidak ada komentar:

Posting Komentar